گروههای متناهی با درجه سرشتهای غیرخطی متوالی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده سمیه معینی
  • استاد راهنما عباس جعفرزاده
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

فرض کنیم g گروهی متناهی,irr(g)مجموعه تمام سرشتهای تحویل ناپذیر (مختلط)g و cd(g)مجموعه درجات آنها باشد.موضوع اصلی این پایان نامه مطالعه گروههایی مانند g است که برای آنها cd(g)یا cd(g-1) مجموعهای از اعداد صحیح مثبت متوالی باشند.جنین گروههایی ,ccd-گروه نام دارد.بخصوص نشان می دهیم که اگر cd(g)={1,2,..k}آنگاه k<4 و g حلپذیر است یا k=6 و g زیرگروهی جون h داردکه(2,5)h?sl و g=hz(g.)

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تقلیل برای سرشتهای گروههای جبری متناهی

فرض کنید j یک جبر تک توان با بعد متناهی روی میدان گالوا باشد. گروه 1 + j = {1 + x : x ? j}با قانون ضرب (1 + x)(1 + y) = 1 + x + y + xy یک گروه جبری است. در این پایان نامه یک فرآیند برای بررسی سرشت های گروه ماتریس های بالا مثلثی تک توان فرمول بندی می کنیم و نشان می دهیم این سرشتها به صورت چندجمله های با متغیر q می باشند.

15 صفحه اول

شمارش مرکزسازها در گروههای متناهی

هدف مقاله مطالعۀ تعداد مرکزسازها در گروههای متناهی است و احکامی دربارۀ گروههای متناهی با n مرکزساز ارائه می شود.

متن کامل

درجه خارجی گروههای متناهی

دراین پایان نامه ،ابتدابه معرفی درجه جابجایی گروههای متناهی می پردازیم ونتایج مرتبط با این مفهوم وایزوکلینیسم گروههارابه دست می آوریم.درنهایت مفهوم درجه خارجی گروههای متناهی تعریف می کنیم وبرخی نتایج رادر رابطه باآن بدست می آوریم.

15 صفحه اول

درجه های جابجایی زیرگروه گروههای متناهی

احتمال اینکه دو عنصر گروه با هم جابجا شوند چیست؟در سال 1944 میلر مفهوم درجه جابجایی گروه متناهی g را که با نماد (d(g نمایش داده میشود را معرفی کرد. با استفاده از این مفهوم احتمال اینکه دو عنصر از گروه متناهی g با هم جابجا شوند، محاسبه میشود. عرفانیان، لسکات و رضائی مفهوم درجه جابجایی نسبی گروه g و زیرگروه h از آن را که با نماد (d(h,g نمایش داده میشود و تعمیمی از درجه جابجایی است را معرفی کردند....

15 صفحه اول

بررسی درجه جابجایی در گروههای با نمایش متناهی

دراین پایان نامه، درجه جا به جایی گروه های با نمایش متناهی مورد بررسی قرار گرفته شده است. در ابتدا کران های بالایی و پایینی کلی برای درجه جا به جایی هرگروه متناهی غیر آبلی برحسب زیرگروه جا به جاگر آن بدست آورده، سپس کران های پایینی دقیق تری را برای درجه جابه جایی گروه با استفاده از ساختار آن یافته و در پایان درجه جا به جایی گروههای پوچ توان و حل پذیر را مورد بررسی قرار داده است.

گروههای متناهی با پوششهای هال

اگر g گروهی متناهی باشد گراف اول آن گرافی است که رئوس آن شمارنده های اول قدرمطلق g هستند و دو راس p و q به هم متصلند اگر و تنها اگر g دارای عضوی از مرتبه pq باشد. فصل اول آشنایی با جبرهای لی و گروههای ساده از نوع لی و فصل دوم شامل گروههای متناهی با پوششهای هال می باشد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023